2015/S 221-403091

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Sompolno
ul. 11 Listopada 15
Punkt kontaktowy: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno
Osoba do kontaktów: Beata Wisniewska
62-610 Sompolno
POLSKA
Tel.: +48 632714054
E-mail: beata.wisniewska@wp.pl
Faks: +48 632714057

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.sompolno.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Odbierania i zagospodarowania (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie miasta i gminy Sompolno.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina i miasto Sompolno.

Kod NUTS PL

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Sompolno, na których zamieszkują mieszkańcy, w tym również na nieruchomościach zamieszkałych zabudowanych zabudową wykorzystywaną na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jedynie przez część roku;
b) wyposażenie nieruchomości w wymagane przez Zamawiającego ilości i rodzaje pojemników oraz worków;
c) zagospodarowanie odebranych odpadów – odzysk lub unieszkodliwianie.
Usługi stanowiące przedmiot zamówienia wykonywane będą w sposób zgodny z przepisami:
— ustawy z 13.9.1996, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.),
— zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Wielkopolskiego nr XXV/441/12 (Dz.Urz. Woj. Wlkp. z 22.10.2012, poz. 4431) w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Wielkopolski na lata 2012–2017,
— zapisami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Sompolno, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym obowiązki Wykonawcy stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90511000, 90512000, 90513100, 90533000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie miasta i gminy Sompolno następować będzie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji. Liczba osób zameldowanych na terenie miasta i gminy Sompolno wynosi 10 539, zamieszkałych (na podstawie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami) wynosi 8 829 mieszkańców, w tym: w zabudowie jednorodzinnej 8130 i w zabudowach wielorodzinnych 699 osób. Liczba obsługiwanych nieruchomości wynosi 2 350, w tym budynków w zabudowie wielorodzinnej 20, a liczba działek rekreacyjnych 120. Ilość odpadów w 2014 r. na podstawie sprawozdań, w zaokrągleniu do 1 Mg, wyniosła: zmieszane – 1 751, papier i tektura – 23, tworzywa sztuczne – 89, szkło – 109, odpady komunalne – 28. Nowym rodzajem selektywnie zbieranych odpadów będzie popiół z palenisk domowych. W zabudowie jednorodzinnej częstotliwość odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych – co 2 tygodnie, tj. 26 objazdów, selektywnie zebranych odpadów komunalnych: – tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe – 1 raz w miesiącach: styczeń, marzec, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, grudzień, – papier i tekturę oraz szkło bezbarwne i kolorowe – 1 raz na dwa miesiące, natomiast popiół z palenisk domowych (również w zabudowie wielorodzinnej), nie rzadziej niż 1 raz w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień, październik, listopad, grudzień. Odbiór odpadów, w zabudowie wielorodzinnej (18 miejsc gromadzenia), zmieszanych i selektywnie zebranych, z wyjątkiem biodegradowalnych i popiołu, 1 raz w tygodniu, odpady biodegradowalne w wyznaczonych miejscach 1 raz w tygodniu w miesiącach od kwietnia do października, w pozostałych miesiącach co 2 tygodnie. Wykonywanie usług odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego, a udostępnionym mieszkańcom miasta i gminy. Zamówienie obejmuje wyposażenie nieruchomosci w pojemniki i worki. Będą to głównie: na terenach zabudowy wielorodzinnej oraz w wyznaczonych miejscach pojemniki typu „dzwon”- 20 szt. o pojemności minimum 1 500 l i 23 szt. o pojemności minimum 1 100 l, pojemniki typu „siatka” – 25 szt. o pojemności minimum 1500 l, pojemniki do bioodpadów – 17 szt. i do popiołu – 18 szt. o pojemności minimum 1100 l; na terenach zabudowy jednorodzinnej pojemniki do gromadzenia popiołu – 2 350 szt. o pojemności minimum 120 l oraz worki do selektywnej zbiórki odpadów – łącznie ok. 67 580 szt.; Odebranych od mieszkańców odpady zmieszane i ulegające biodegradacji zostaną przekazane do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, tj. do MZGOK Sp. z o.o. ul. Sulańska 13, 62-510 Konin.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na podstawie art.67 ust.1 pkt 6 ustawy, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, w szczególności w przypadku zwiększenia liczby miejsc gromadzenia odpadów oraz zwiększenia ilości i rodzajów pojemników do zbiórki odpadów komunalnych. Ponizej podana wartość szacunkowa dotyczy niniejszego zamówienia (bez przewidywanych uzupełniających).
Szacunkowa wartość bez VAT: 264 865,49 EUR
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.1.2016. Zakończenie 31.12.2016

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na cały okres związania ofertą.
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000, o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. do 22.12.2015 do godz. 10:00.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto bankowe Zamawiającego nr 35 8558 0008 0005 1190 2000 0070.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, a nie data dokonania polecenia przelewu.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – w Urzędzie Miejskim w Sompolnie, w pok. nr 8 lub umieścić w ofercie w sposób umożliwiający zwrot dokumentu. Wskazane jest, aby kopia dokumentu, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, była dołączona do oferty.
Zamawiający, przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą,wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie Wykonawcy.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Niniejsze zamówienie finansowane będzie z budżetu Gminy Sompolno. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłym Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. Cena ofertowa za wykonanie przedmiotu zamówienia stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe, tj. będzie wielkością stałą w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie umowne płatne będzie płatne w okresach miesięcznych po faktycznym wykonaniu usług stanowiących przedmiot umowy, w terminie od 14 do 30 dni (zgodnie z ofertą Wykonawcy), od daty wpływu prawidłowo wystawionej faktury do siedziby Zamawiającego.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, np. konsorcjum mogą złożyć ofertę wspólną – wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, przy czym są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub w kopii poświadczonej notarialnie. Przed podpisaniem umowy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie będą zobowiązani do przedstawienia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z 29.1.2004 Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), dotyczące:
a. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów;
b. posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia;
Wymóg zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną usługę odbierania i transportu odpadów komunalnych o łącznej masie minimum 800 Mg, wykonywaną w sposób ciągły co najmniej przez 6 miesięcy.
Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (zakończone), ale również wykonywane, przy czym część zamówienia już faktycznie wykonana musi wypełniać określony powyżej poziom. Powyższe Wykonawca wykaże w załączonym do oferty wykazie głównych usług wraz z przedłożeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodem takim jest poświadczenie (np. referencja) lub oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy Wykonawca wskazał w wykazie usługi wykonane wcześniej na rzecz Zamawiającego, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń.
c. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
Warunek został uszczegółowiony i określony poniżej w pkt III.2.3) Kwalifikacje techniczne.
d. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie stosownego oświadczenia (zał. nr 3 do SIWZ).
e. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
Warunek został uszczegółowiony i określony ponizej w pkt III.2.2).
2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie okoliczności zawartych w art. 24 ust. 1 ustawy. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia należy złożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę:
1) pświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wg wzoru na załączniku nr 4 do SIWZ;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualną informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, tj. Wykonawca składa wraz z ofertą listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z 16.2.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50, poz. 331, z późn. zm.) albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności poprzez przedłożenie pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści dokumentu musi jasno wynikać:
a) jaki jest zakres zasobów innego podmiotu, dostępnych Wykonawcy;
b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia;
c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły Wykonawcę z innym podmiotem;
d) jaki jest zakres i okres udziału inny podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
W przypadku, gdy podmiot przedstawiający pisemne zobowiązanie, o którym mowa powyżej, będzie uczestniczył w wykonaniu części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tego podmiotu oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1. winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców lub wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w pkt 2. i 3. powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
6. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ww. ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem
7. Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
a) powyżej w pkt 2 ppkt 2–4 i ppkt 6, przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) powyżej w pkt 2 ppkt 5 i 7, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, (pkt 7) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.
7.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych przez Zamawiającego, dołączonych do oferty Wykonawcy. Z treści załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca spełnia, nie później niż na dzień składania ofert, określone w ogłoszeniu i SIWZ warunki.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300 000 PLN na podstawie opłaconej polisy lub w przypadku jej braku innego dokumentu.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w załączonym wykazie sprzętu, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, że dysponuje co najmniej:
1) dwoma pojazdami specjalistycznymi (śmieciarki) przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach;
2) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
3) jednym pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej;
4) bazą magazynowo-transportową usytuowana w gminie Sompolno lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy.
W wykazie musi być również zawarta informacja o podstawie dysponowania stosownym zasobem.
Zarówno wyposażenie pojazdów jak i bazy magazynowo-transportowej musi odpowiadać wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). .
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena oferty. Waga 97

2. Termin płatności faktury. Waga 3

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
RZZ.271.14.2015
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
22.12.2015 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 22.12.2015 - 10:15
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: Październik 2016.
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
Zamawiający dopuscza wprowadzenie uzasadnionych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami lub z obowiązującymi przepisami prawa;
b) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, np. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmiany stawki podatku VAT;
c) zmian sposobu wykonania usług stanowiących przedmiot umowy, których zasadność potwierdzają strony umowy i są one korzystne dla mieszkańców z terenu miasta i gminy Sompolno lub wynikają z okoliczności uzasadnionych prawidłową realizacją przedmiotu umowy, lub usprawnieniem wykonywania usług.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwołanaia@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Terminy, sposób i tryb składania oraz rozpatrywania odwołania reguluje Dział VI – Środki ochrony prawnej ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 179 – art.198).
2. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli miał lub ma interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej (odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, skarga do sądu).
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ww. ustawy.
3. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ww. ustawy, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
4. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sadu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
10.11.2015