Numer ogłoszenia: 272834 - 2014; data zamieszczenia: 14.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sompolno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przewóz uczniów autobusami na zajęcia szkolne na terenie miasta i gminy sompolno w roku szkolnym 2014/ 2015.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje przewóz uczniów, tj.: dowożenie i odwożenie uczniów z miejscowości zamieszkania na zajęcia szkolne do poszczególnych szkół. Maksymalna ilość usług wyrażona w kilometrach dla: 1)Zespołu Szkolno - Przedszkolnego Nr 1 w Sompolnie - 6.900, 2)Zespołu Szkolno - Przedszkolnego Nr 2 w Lubstowie - 31.600, 3)Zespołu Szkół Nr 3 w Mąkolnie - 55.600.Łączna ilość kilometrów w okresie realizacji zamówienia wyniesie maksymalnie 94.100.Przedmiot zamówienia w zakresie przewozu uczniów na zajęcia szkolne (dowóz i odwóz do szkół) wykonany będzie zgodnie z opracowanymi wykazami tras autobusów, załączonymi do SIWZ (zał. nr 1 a, b i c). Zamawiający zastrzega możliwość zmiany elementów zaplanowanych tras (przebiegu tras, godziny przejazdów i ilości uczniów) po ustaleniu ostatecznego planu zajęć w poszczególnych szkołach, jednak w ramach ustalonych ilości kilometrów. 2.Zamawiający zastrzega możliwość zastosowania prawa opcji, tj. możliwość zmniejszenia ilości km w stosunku do zaplanowanych. Maksymalny zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 4% ogólnej wartości zamówienia, tzn. zostanie zrealizowany w co najmniej 96%. W wyniku zastosowania prawa opcji wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmniejszeniu proporcjonalnie do faktycznie wykonanej usługi - przejechanych kilometrów. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń w stosunku do niezrealizowanej części zamówienia. 3.Dojazdy z bazy na trasy i zjazdy z trasy do bazy oraz dojazd i zjazd pojazdu zamiennego nie będą wliczane w koszt usługi. 4.Realizując przewozy uczniów Wykonawca musi spełnić wszystkie wymogi wynikające z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j.: Dz. U. z 2012 poz. 1265 ze zm.) oraz z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j.: Dz. U. z 2012 poz. 1137 ze zm.). Wykonawca zapewni transport uczniów i dorosłych w pełni sprawnymi pod względem technicznym autobusami, właściwie oznakowanymi, utrzymanymi w porządku i czystości oraz kierowanymi przez uprawnione osoby. Każdy pojazd powinien bezwzględnie spełniać wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów w zakresie niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003r. nr 32, poz. 262 ze zm.) a w szczególności wymagań dotyczących budowy autobusu szkolnego. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za posiadanie wszelkich dokumentów niezbędnych do wykonania usług transportowych osób (m. in. aktualne ubezpieczenie OC, NW, dokument potwierdzający stan techniczny - dopuszczenie pojazdu do ruchu). Sprawowanie opieki nad uczniami w czasie przewozów spoczywa na opiekunach, których zapewnia Zamawiający, natomiast obsługę autobusu zapewnia Wykonawca poprzez kierowców..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art.67 ust.1 pkt 6 ustawy, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień - transport osób: przewóz uczniów na zajęcia pozalekcyjne oraz dzieci i dorosłych w ramach zadań własnych Gminy, w szczególności objętych działaniem Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (wyjazd do Częstochowy) oraz dzieci - skupionych w świetlicach socjoterapeutycznych - stanowiących nie więcej niż 6% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.17.00.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 26.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest uprawniony do podjęcia i wykonywania krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą o transporcie drogowym. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi porównywalne z przedmiotem zamówienia. Przez usługę porównywalną rozumie się usługę polegającą na przewozie dzieci i młodzieży szkolnej do szkół autobusami w ramach umowy obowiązującej minimum 9 miesięcy. Powyższe Wykonawca musi wykazać w formie załączonego do oferty wykazu głównych usług wraz z załączeniem dowodów czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w wykazie wyposażenia zakładu, że dysponuje co najmniej sześcioma autobusami, w tym co najmniej jednym z minimum 52 miejscami siedzącymi, do przewozu uczniów (pięć do stałego wykorzystania i jeden jako rezerwowy), które odpowiadają obowiązującym warunkom technicznym

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia przynajmniej pięcioma kierowcami zdolnymi, posiadającym uprawnienia i kwalifikacje do przewozu osób

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.wypełniony formularz oferty - wg załącznika nr 2 do SIWZ; 2.wypełniony formularz specyfikacji cenowej - wg załącznika nr 3 do SIWZ;3.pełnomocnictwo (o ile ofertę składa pełnomocnik) do reprezentowania Wykonawcy, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się wprowadzenie uzasadnionych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, np. konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmiany stawki podatku VAT

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. 11 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie