Numer ogłoszenia: 185858 - 2014; data zamieszczenia: 02.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sompolno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przebudowa i remont świetlic wiejskich w miejscowości Ryn i Zakrzewek na terenie gminy Sompolno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) przebudowę świetlicy wiejskiej wraz ze zmianą sposobu użytkowania części garażowej na część socjalną w miejscowości Ryn polegającą na wykonaniu następujących robót: a) przebudowa pomieszczeń zaplecza socjalno - sanitarnego w części wyższej budynku oraz przebudowa garażu na pomieszczenia zaplecza wraz ze zmianą sposobu użytkowania: rozebranie kominów i ścian- ok.34 m3, uzupełnienie i wykonanie ścian- ok. 8,3 m2, kanały wentylacyjne- ok. 30 m, okładanie przewodów kominowych cegłą- ok. 17 m2, ścianki działowe z betonu komórkowego-ok.58 m2, montaż stalowych podciągów i słupów pod konstrukcję dachową- 1,7 t; tynki wewnętrzne- ok.190 m2, izolacja z wełny mineralnej- ok. 160 m2, okładziny na konstrukcje rusztów z kształtowników z płyt gipsowo-kartonowych- ok.153 m2, dwuwarstwowa gładź gipsowa na pow. ok. 289 m2, licowanie ścian wewnętrznych płytkami na pow. ok. 83 m2, malowanie powłoką natryskową ok. 75 m2 i ponad dwukrotne farbą emulsyjną na pow. ponad 476 m2; stolarka okienna i drzwiowa: montaż drzwi zewnętrznych i 2 szt. okien z odzysku oraz montaż nowych okien o pow. 2,67 m2 i 7 szt. wewnętrznych skrzydeł drzwiowych z ościeżnicami, posadzka z płytek gresowych na pow. ok. 144 m2 po uprzednim wykonaniu podłoża i izolacji, cokoliki z płytek o długości 201,5 m; wykonanie kominka na drewno opałowe twarde- kominek z wkładem żeliwnym o mocy 14 KW z wymuszeniem mechanicznym DGP - z dystrybucją gorącego powietrza do rur rozprowadzających (przewodów izolowanych fi 150 zatopionych w posadzce) z kratkami nawiewnymi zamontowanymi w ścianach po obu stronach kominka; b) termomodernizacja budynku oraz remont elementów wykończeniowych: docieplenie ścian, po przygotowaniu podłoża, metodą lekko - mokrą na pow. ok. 332 m2 i dwukrotne malowanie zewnętrznego tynku strukturalnego; c) wymiana elementów konstrukcyjnych dachu oraz pokrycia, opierzeń i rynien- rozebranie pokrycia z płyt azbestowych z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa, elementy drewniane części niższej i wyższej, łacenie połaci dachowych z tarcicy iglastej- ok. 233 m2, pokrycie blachodachówką powlekaną w arkuszach, rynny dachowe i spustowe- ok. 72 m, izolacja pomiędzy płatwiami z płyt z wełny mineralnej- ok. 220 m2; d) dostosowanie obiektu dla osób niepełnosprawnych (podjazd i sanitariat); e) wymiana instalacji sanitarnych i elektrycznych w budynku oraz wykonanie szamba - rurociąg wodociągowy z tworzyw sztucznych o dł. ok. 58 m, montaż zaworów, wodomierza i podgrzewacza do wody, baterii umywalkowych- 4 szt., rurociąg z rur kanalizacyjnych PVC - 65 m, zlewozmywak, umywalki z syfonem 3 kpl, w tym 1 dla niepełnosprawnych, ustęp z płuczką -2 kpl, w tym 1 dla niepełnosprawnych, 1 kpl pisuaru, podłączenie kanalizacji - 15 m kanału z rur fi 160 mm do zbiornika żelbetowego z nakrywą, odpowietrzeniem i włazem żeliwnym - 2 szt.; przewody kabelkowe- 504 m, łączniki podtynkowe- 12 szt., puszki podtynkowe - 39 szt., gniazda wtyczkowe-20 szt., oprawy oświetleniowe- 44 kpl, montaż osprzętu modułowego, 4 szt. wentylatorów; instalacja odgromowa - 120 m przewodów; f) roboty zewnętrzne- place utwardzone z tłucznia o grubości po zagęszczeniu 15 cm na pow. 293,50 m2, montaż krawężników na długości 133 m i obrzeży betonowych- 29 m, chodniki i okładziny schodów z kostki brukowej, wykonanie trawnika na pow. 843 m2; g) wyposażenie zaplecza socjalno - sanitarnego: kuchnia gazowa 4- palnikowa z piekarnikiem elektrycznym, chłodziarko- zamrażarka, okap wentylacyjny przyścienny z wyposażeniem, regał z półkami przestawnymi- 2 szt., stoły konferencyjne na stelażu metalowym chrom- 7 szt., krzesła świetlicowe ze sklejki na stelażu metal chrom.- 40 szt., stół kuchenny roboczy z blachy nierdzewnej- 3 szt oraz inne roboty określone w dokumentacji projektowej; 2) roboty remontowo-budowlane w świetlicy wiejskiej w miejscowości Zakrzewek polegające na wykonaniu następujących robót: a) przebudowa pomieszczeń zaplecza socjalno - sanitarnego obejmująca zburzenie i ponowne wykonanie w innym miejscu ścianek działowych z betonu komórkowego-ok.50 m2; b) wymiana drzwi - montaż drzwi zewnętrznych z profili z tworzyw sztucznych oraz 10 szt. wewnętrznych skrzydeł drzwiowych płytowych z obustronną okładziną z blachy stalowej wraz z ościeżnicami oraz montaż okienka podawczego z profili pcv; c) wymiana posadzek - wykonanie posadzki z płytek gresowych na pow. ok. 91 m2 po uprzednim zastosowaniu samopoziomującej masy szpachlowej oraz cokoliki z płytek o długości ok. 119 m; d) uzupełnienie tynków i roboty malarskie - tynki wewnętrzne na pow. ok. 118 m2, dwukrotna gładź gipsowa na pow. ok. 206 m2, licowanie ścian wewnętrznych płytkami na pow. ok. 61 m2, malowanie powłoką natryskową ok. 26 m2 i dwukrotne farbą emulsyjną pow. ok. 232 m2; e) dostosowanie obiektu dla osób niepełnosprawnych (podjazd i sanitariat), f) wykonanie kominka na drewno opałowe twarde tak jak w pkt 1) a) h) wymiana instalacji sanitarnych i elektrycznych w części zapleczowej budynku - rurociąg wodociągowy z tworzyw sztucznych o dł. 36,5 m, montaż baterii umywalkowych- 4 szt., umywalki z syfonem 3 kpl, w tym 1 dla niepełnosprawnych, rurociąg z rur kanalizacyjnych PVC - 48 m, ustęp z płuczką -2 kpl, w tym 1 dla niepełnosprawnych, 1 kpl pisuaru; przewody kabelkowe- 238 m, łączniki podtynkowe- 10 szt., puszki instalacyjne- 4 szt., gniazda wtyczkowe-11 szt., oprawy oświetleniowe- 14 kpl i) wyposażenie zaplecza socjalno - sanitarnego: kuchnia gazowa 4- palnikowa z piekarnikiem elektrycznym, okap wentylacyjny przyścienny z wyposażeniem, chłodziarko- zamrażarka, regał z półkami przestawnymi- 4 szt., stoły konferencyjne na stelażu metalowym chrom- 2 szt., krzesła świetlicowe ze sklejki na stelażu metal chrom.- 10 szt., stół kuchenny roboczy z blachy nierdzewnej- 3 szt; oraz inne roboty określone w załączonej dokumentacji projektowej W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca zatem, w celu realizacji zamówienia, nie może użyć urządzeń ani materiałów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż te wskazane (opisane) w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wymagany okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego, chyba, że udzielona przez dostawców materiałów gwarancja przewiduje dłuższy okres..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00-8, 45.45.30.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, co najmniej dwa zadania obejmujące budowę, przebudowę lub remont budynków o wartości łącznej tych dwóch zamówień nie mniejszej niż 400.000,00 zł (brutto); Powyższe Wykonawca musi wykazać w formie załączonego do oferty wykazu robót wraz z załączeniem dowodów określających czy najważniejsze roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w załączonym wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, że dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej -osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy. Wykonawca jednocześnie oświadczy, że osoba ta posiada stosowne uprawnienia oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.wypełniony formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ; 2.tabele elementów scalonych - wg załącznika nr 2 do SIWZ;3.pełnomocnictwo (o ile ofertę składa pełnomocnik) do reprezentowania Wykonawcy, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 4.W sytuacji, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnymi dla należytego wykonania zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.W przypadku, gdy podmiot przedstawiający pisemne zobowiązanie będzie uczestniczył w wykonaniu części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tego podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy (oświadczenie wg wzoru na załączniku nr 7 do SIWZ).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1)przedłużenie terminu wykonania umowy ze względu na: a)wystąpienie tzw. siły wyższej - nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, niezależne od woli stron, np. pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie umownym, b) wystąpienie nietypowych niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, c) wystąpienie zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy. 2) zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, które są korzystne dla Zamawiającego i zaakceptowane przez wszystkich uczestników procesu budowlanego,w szczególności wynikające z możliwości zastosowania nowszych technologii wykonania robót budowlanych lub materiałów o wyższych parametrach niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dopuszcza się zmiany, które mogą być uzasadnione jedynie prawidłową realizacją przedmiotu umowy lub zapewnieniem optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót; 3)zmiany, w przypadku zdarzeń losowych, osoby uczestniczącej w wykonywaniu przedmiotu zamówienia - kierownika budowy, wskazanego w ofercie Wykonawcy, pod warunkiem, że będzie posiadał uprawnienia i spełniał wymogi określone na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. nr 11 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gmina ubiega się o dofinansowanie operacji pt. - Przebudowa świetlic wiejskich w miejscowościach Ryn i Zakrzewek w gminie Sompolno - w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi, objętego PROW na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie