Numer ogłoszenia: 523976 - 2013; data zamieszczenia: 17.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Pytania i odpowiedzi - 27.12.2013

Pytania i odpowiedzi - 07.01.2014

Pytania i odpowiedzi - 09.01.2014

Pytania i odpowiedzi - 15.01.2014

Pytania i odpowiedzi - 17.01.2014

 

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - 07.01.2014
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - 15.01.2014

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia - 17.01.2014

 

Zmiana treści SIWZ - 07.01.2014

Zmiana treści SIWZ - 15.01.2014

Zmiana treści SIWZ - 17.01.2014

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sompolno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa oczyszczalni ścieków przy ul. Błankowej w Sompolnie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa oczyszczalni ścieków przy ul. Błankowej w Sompolnie, zgodnie z projektem budowlano-wykonawczym, przedmiarami robót i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, które zostały załączone do niniejszej SIWZ wraz z pełnym rozruchem obiektu i osiągnięciem zakładanych w dokumentacji projektowej parametrów pracy rozbudowanej oczyszczalni ścieków. Rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków komunalnych w Sompolnie prowadzona będzie przy jej nieprzerwanej pracy. Projekt zakłada wykorzystanie części istniejących obiektów oczyszczalni, które poddane zostaną adaptacji oraz budowę nowych obiektów technologicznych, a także rozbiórkę części istniejących obiektów nieprzewidzianych do dalszej eksploatacji. Po przeprowadzonej rozbudowie oczyszczalnia ścieków posiadała będzie następującą przepustowość: Qdśr= 950 m3/d- średniodobowo, Qdmax=1470 m3/d- max. dobowo,Qhmax1=215 m3/h - max. godzinowo przed zbiornikiem retencyjnym, Qhmax2=110 m3/h- max. godzinowo po zbiorniku retencyjnym.Ciąg technologiczny oczyszczalni ścieków będzie się składał z następujących obiektów: A.Układ przyjęcia i transportu ścieków wraz ze stopniem mechanicznego oczyszczania: 1)komora kraty wstępnej (istniejąca- przebudowa): żelbetowa o wymiarach: dł.= 2,77 m, szer.= 0,72 m, głęb.= 1,68 m; 2)przepompownia ścieków (istniejąca-przebudowa) o średnicy O=3,05 m oraz wysokości całkowitej 3,5 m. W przepompowni zainstalowane zostaną pompy zatapialne: ścieków surowych o wydajności Q = 40,7 l/s oraz pompa ścieków nadmiarowych Q = 72,1 l/s; 3)punkt zlewny ścieków dowożonych (projektowany) - stacja zlewcza, z elementami: szafka zewnętrzna sterująco-identyfikująca (wykonana ze stali nierdzewnej) ciąg spustowy ze stali nierdzewnej 0H18N9, gr. min 3 mm, moduł do pomiaru pH, moduł do pomiaru przewodności, sito z prasą do skratek o przepustowości max. sita Q = 40 l/s, kontener ze stali nierdzewnej o wymiarach 2400 x 3600mm; 4)zbiornik retencyjny ścieków ogólnych żelbetowy (projektowany) o średnicy O = 9,0m i wys. całkowitej H = 4,0 m; 5)zblokowana oczyszczalnia mechaniczna (projektowana) posadowiona na konstrukcji wsporczej, umożliwiającej grawitacyjne odprowadzanie ścieków do reaktorów biologicznych. Wydzielanie ze ścieków skratek i piasku przy pomocy urządzenia zblokowanego - sitopiaskownika o parametrach: sito ze zintegrowanym transporterem i prasą do odwadniania skratek, o przepustowości 40 l/s i średnicy sita 780 mm, piaskownik poziomo-wirowy z separatorem piasku zintegrowany zezbiornikiem sita, szafa zasilająco- sterownicza o wymiarach B x H x T= 760 x 760 x 300 mm; 6)Płuczka piasku (projektowana) o maks. obciążeniu piaskiem zanieczyszczonym:100 kg/h. B.Reaktor 1 biologicznego oczyszczania ścieków (istniejący) o przepustowościach: Qdśr= 400m3/d- średnio dobowo, Qdmax= 610 m3/d- max. dobowo, Qhmax1= 30 m3/h - max. godzinowo: 1)komora defosfatacji o wymiarach w rzucie 2,6 m x 5,0 m i głębokości całkowitej Hcz= 5,0 m z mieszadłem zatapialnym o mocy zainstalowanej Ns= 0,75 kW; 2)komora denitryfikacji o wymiarach w rzucie 6,0 m x 5,0 m i głębokości całkowitej Hcz = 5,0 m z mieszadłem zatapialnym o mocy zainstalowanej Ns = 2,50 kW; 3)komora nitryfikacji o wymiarach w rzucie 2,4 m x 5,0 m + 11,0 m x 5,0 m i głębokości całkowitej Hcz = 5,0 m. W strefie tlenowej zainstalowano ruszty napowietrzające oparte o dyfuzory w ilości 140 szt. Membrany w istniejących dyfuzorach będą do wymiany. Pompa zatapialna recyrkulacji wewnętrznej osadu o wydajności Q= 40,0 l/s; 4)osadniki wtórne o średnicy osadnika D= 4,5 m oraz wys. całkowitej H= 5,0 m, pompa zatapialna recyrkulacji zewn. o wydajności Q= 10,0 l/s. C.Reaktor 2 biologicznego oczyszczania ścieków (projektowany) wykonany w konstrukcji stalowej-wyniesionej, obudowanej płytą warstwową o przepustowościach: Qdśr. = 550 m3/d - średniodobowo, Qdmax = 860 m3/d-max. dobowo, Qhmax1 = 50 m3/h - max. godzinowo. 1)komora defosfatacji o wymiarach w rzucie 3,5 m x 4,0 m i wysokości całkowitej H= 4,5 m z mieszadłem zatapialnym o mocy zainstalowanej Ns= 1,5 kW; 2)komora denitryfikacji o wymiarach w rzucie 3,5 m x 5,0 m i wysokości całkowitej H = 4,5 m z mieszadłem zatapialnym o mocy zainstalowanej Ns = 1,5 kW; 3)komora nitryfikacji o wymiarach w rzucie 12,0 m x 12,0 m i wysokości całkowitej H= 4,5 m z rusztem napowietrzającym z rury profilowanej o przekroju kwadratu 60 x 60, ze stali 0H18N9 wyposażony w dyfuzory membranowe w ilości 167 szt. (EPDM) oraz odwodnienie. Pompa zatapialna recyrkulacji wewnętrznej osadu o wydajności Q= 30,2 l/s; 4) osadniki wtórne - konstrukcja stalowa o średnicy osadnika D=4,5 m i wys. całkowitej H=6,3 m. Pompa zatapialna recyrkulacji zewn. osadu o wydajności Q=11,0 l/s. Koryto odpływowe i rura centralna ze stali 0H18N9. D. Węzeł gospodarki osadowej: 1)komora stabilizacji tlenowej osadu nadmiernego (projektowana)- konstrukcja stalowa, o wymiarach w rzucie 8,5 m x 9,0 m i wys. całkowitej H = 4,5 m, z rusztami napowietrzającymi, opartymi o dyfuzory w ilości 56 szt. (EPDM). Do odprowadzania wody nadosadowej służył będzie przelew teleskopowy z napędem ręcznym o średnicy O=100 mm; 2)stacja odwadniania i higienizacji osadu (projektowana) o wydajności Qmax= 4,0 m3/h, o parametrach technicznych: pompa osadu uwodnionego o wydajności 4,0 m3/h, przepływomierz indukcyjno-magnetyczny, urządzenie do dawkowania i wymieszania polielektrolitu z osadem, reaktor flokulacji o poj. 100 l, ślimakowa prasa odwadniająca, sprężarka o wydajności 115 l/min, pompa wody płuczącej, stacja przygotowania polielektrolitu (istniejąca) wyposażona w mieszadło szybkoobrotowe Ns = 1,1 kW, pompa dozująca flokulant o ilości tłoczenia 60 - 500 l/h, przepływomierz do pomiaru ilości polielektrolitu,- przenośnik osadu odwodnionego (istniejący) o mocy napędu Ns = 2,2, kW, ze stali nierdzewnej 1.4301, urządzenie do minihigienizacji ze stali nierdzewnej 1.4301, -szafa sterownicza o wymiarach: wys. x szer. x głęb. = 760 x 760 x 300; 3)wiata technologiczna osadu (istniejąca+projektowana)-zadaszony plac składowania osadu z wykorzystaniem istniejącej wiaty oraz dobudowaniem segmentu zapewniającego wymaganą powierzchnię. Plac składowania osadu z trzech stron zabudowany zostanie murkiem oporowym o wysokości h=1,5 m. Parametry techn.: wymiar w rzucie 18,0 m x 8,0 m, pow. F = 144 m2, wysokość czynna (w świetle) hcz=5,0 m. Powierzchnia zabudowana wiatą, utwardzona nawierzchnią betonową i wyposażona będzie w odwodnienia liniowe. E.Obiekty towarzyszące: 1)stacja dmuchaw (istniejąca+projektowana) do napowietrzania istniejącego reaktora oraz projektowanych komór nitryfikacji i komory stabilizacji: dmuchawy istniejące do napowietrzania istniejącego reaktora biologicznego o wydajności nominalnej Q=3,2 m3/min i mocy silnika Ns= 7,5 kW, dmuchawa komory nitryfikacji w obudowie dźwiękochłonnej o wym. 990 x 1160 x 1290 mm, wydajności nominalnej Q=10,10 m3/min i mocy silnika Ns=15 kW, dmuchawa komory stabilizacji w obudowie dźwiękochłonnej o wym.: 800 x 790 x 1120 mm, wydajności nominalnej Q=3,25 m3/min i mocy silnika Ns=5,5 kW; 2)zbiornik wody technologicznej (istniejący)-konstrukcja stalowa o wym. w rzucie 3,0x1,5 m i wys. całkowitej H=1,8 m; 3)punkt pomiarowy ścieków (istniejący+projektowany): istniejący punkt pomiarowy ścieków oczyszczonych odpływających z reaktora 1 umieszczony w budynku technicznym i wyposażony został w przepływomierz O 150 mm. Projektowana komora pomiarowa ścieków oczyszczonych o średnicy O=1,5 m i wys. całkowitej H=2,14 m, wykonana w formie prefabrykowanych żelbetowych kręgów, w zbiorniku przepływomierz elektromagnetyczny O 200 mm; 4)wylot do odbiornika (istniejący) pozostanie bez zmian.Projekt przewiduje następujące podstawowe prace budowlano-adaptacyjne, m.in.: remont i adaptacja istniejącego budynku socjalnego, montaż nowego agregatu na zewnątrz budynku, montaż kraty wstępnej w istniejącym kanale przepompowni, przebudowę istniejącej przepompowni ścieków, rozbiórkę istniejącego punktu zlewnego i zblokowanego z nim zbiornika retencyjnego, budowę nowego zbiornika retencyjnego, montaż nowej stacji zlewczej ścieków, rozbiórkę istniejącego piaskownika i urządzenia UPW zlokalizowanego w budynku technicznym, montaż urządzenia do mechanicznego oczyszczania ścieków wraz z płuczką piasku, rozbudowę stacji dmuchaw, demontaż istniejącej stacji odwadniania osadu, montaż nowej stacji odwadniania i higienizacji osadu, rozbiórkę istniejącego obiektu obejmującego: zbiornik retencyjny, komorę stabilizacji i zagęszczacz osadu, budowę nowego reaktora biologicznego, przeniesienie i rozbudowę wiaty składowania osadu, rozbudowę ciągów komunikacyjnych w tym drogi, instalacje wod - kan wewnętrzne, sieci i instalacje zewnętrzne wod - kan i technologiczne, instalacje elektryczne i AKPiA.Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa (projekt budowlano-wykonawczy i przedmiary robót) oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca zatem, w celu realizacji zamówienia, nie może użyć urządzeń ani materiałów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż te wskazane (opisane) w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia nazwy, symbole handlowe i dane techniczne zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń i materiałów. Oznacza to, że Wykonawca może zastosować urządzenia lub materiały równoważne, pod warunkiem, ze ich zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie na pogorszenie funkcjonowania rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz w warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę.Parametry jakie musi spełnić urządzenie równoważne zostały opisane w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.Zamawiający nie dopuszcza do stosowania rozwiązań prototypowych ani opartych o inne rozwiązania techniczne.Wykonawca, w przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, jest zobowiązany do przedłożenia w ofercie stosownego oświadczenia z załączeniem dokumentów potwierdzających wymagane parametry techniczne i jakościowe oraz co najmniej 2 referencji poświadczających osiągnięcie zakładanego efektu technologicznego przez dane urządzenie-patrz pkt III.5) niniejszego ogłoszenia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść,przed terminem składania ofert, wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) na cały okres związania ofertą.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego w Banku ING Bank Śląski Oddział w Koninie-ZOK w Sompolnie, Nr 98 1050 1735 1000 0022 5719 7364. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, a nie data dokonania polecenia przelewu. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - w Urzędzie Miejskim w Sompolnie, w pok. nr 5. Kserokopię dokumentu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie co najmniej jedną robotę polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimalnej 500 m3/d- średniodobowo i o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł; Powyższe Wykonawca musi wykazać w formie załączonego do oferty wykazu robót wraz z załączeniem dowodów określających czy najważniejsze roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w załączonym wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, że dysponuje przynajmniej po jednej osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: 1) konstrukcyjno-budowlanej - osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy i musi posiadać minimum 5- letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót i musi posiadać minimum 5- letnie doświadczenie w pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót, 4) drogowej - osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót, oraz co najmniej jednym technologiem posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, który przeprowadził minimum 1 rozruch oczyszczalni o przepustowości co najmniej 500 m3/d- średniodobowo. Zamawiający uzna warunek za spełniony także w sytuacji, jeżeli uprawnienia w branży sanitarnej bez ograniczeń oraz wymagane doświadczenie posiadała będzie jedna osoba, która wówczas pełniła będzie funkcję technologa i kierownika robót. Wykonawca jednocześnie oświadczy, że osoby te posiadają stosowne uprawnienia oraz przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2.000.000,00 PLN na podstawie opłaconej polisy lub w przypadku jej braku innego dokumentu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez roboty najważniejsze Zamawiający rozumie wykonanie co najmniej jednej roboty polegającej na budowie, rozbudowie lub przebudowie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości minimalnej 500 m3/d- średniodobowo i o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł. Jednocześnie Wykonawca dołącza dowody określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, np. poświadczenie lub referencje;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    W przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych urządzeń wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączeniem stosownych dokumentów, na podstawie których Zamawiający będzie mógł stwierdzić, iż zaoferowane urządzenia lub materiały nie są gorsze od urządzeń lub materiałów, które one zastępują. Zestawienie materiałów i urządzeń równoważnych należy przedłożyć na oświadczeniu o ich zastosowaniu wg załącznika nr 5 do SIWZ. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy. Parametry jakie musi spełnić urządzenie równoważne zostały opisane w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. W przypadku braku możliwości zastosowania urządzenia o identycznych parametrach Zamawiający dopuszcza niewielkie odchyłki od parametrów wskazanych w dokumentacji projektowej z następującymi zastrzeżeniami: a)zastosowane materiały muszą posiadać nie gorsze następujące parametry: szczelność, wodoszczelność, mrozoodporność, wytrzymałość, nośność, napięcia, osiadania, odporność na działanie środowiska kwaśnego i zasadowego, odporność na korozję, nasiąkliwość, izolacyjność, odporność ogniowa, klasa ekspozycji, antypoślizgowość, odporność chemiczna, kolorystyka elewacji, wykonanie materiałowe, klasa ciśnień, średnice; b)urządzenia mechaniczne muszą spełniać następujące wytyczne: technologia pracy tożsama, średnice wlotów/wylotów tożsame, wydajności/przepustowości nie więcej niż ± 1,5%, ciśnienia/wysokości podnoszenia tożsame, masa urządzenia nie więcej niż + 10%, moc zainstalowana nie więcej niż + 10%, zużycie mediów nie więcej niż + 1%, typ ochrony nie gorszy, klasa szczelności nie gorsza, wykonanie materiałowe nie gorsze, zabezpieczenia antykorozyjne nie gorsze, uzyskiwane efekty technologiczne nie gorsze, pozostałe parametry zgodnie z dokumentacją techniczną. Zamawiający nie dopuszcza do stosowania rozwiązań prototypowych ani opartych o inne rozwiązania techniczne. Wymagane jest przedłożenie co najmniej 2 referencji od eksploatatorów na urządzenie o podobnych parametrach technicznych (przepustowość/wydajność ±30%), pracujące w technologii zgodnej z przyjętą w dokumentacji projektowej, z potwierdzeniem, że dane urządzenie osiągnęło zakładany w projekcie efekt technologiczny.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)wypełniony formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ, 2)pełnomocnictwo (o ile ofertę składa pełnomocnik) do reprezentowania Wykonawcy, określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, 3)zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeśli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków w postępowaniu, będzie z tych zasobów korzystał.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1)przedłużenie terminu wykonania umowy ze względu na: a)wystąpienie tzw. siły wyższej - nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, niezależne od woli stron, np. pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy w terminie umownym, b)wystąpienie nietypowych niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót, dla których określona odpowiednimi normami technologia wymaga właściwych warunków atmosferycznych, c)wstrzymanie prac objętych umową przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, d)wystąpienie zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy. Ewentualne przedłużenie terminu umownego może nastąpić o czas trwania przesłanek powodujących zmianę i winno zostać poprzedzone udokumentowaniem ich wystąpienia w sposób nie budzący zastrzeżeń. 2)zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, które wynikają z okoliczności uzasadnionych jedynie: a)prawidłową realizacją przedmiotu umowy w sytuacji wystąpienia odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych albo warunków terenu budowy, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych , które mogą skutkować, w świetle dotychczasowych założeń, niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, b)zapewnieniem optymalnych parametrów technicznych i jakościowych przedmiotu umowy - podniesienie wydajności i bezpieczeństwa urządzeń, obniżenie kosztów użytkowania obiektu czy eksploatacji urządzeń w sytuacji pojawienia się na rynku materiałów, urządzeń lub technologii nowszej generacji albo o lepszych parametrach niż wskazane w ofercie. Zasadność ewentualnych zmian sposobu wykonania robót budowlanych potwierdzają wszyscy uczestnicy procesu inwestycyjnego i muszą być one korzystne dla Zamawiającego. W takim przypadku ostateczną decyzję o zmianie sposobu wykonania robót podejmuje Zamawiający. Zmiany treści umowy dopuszczone w powyższych punktach nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia umownego 3) w przypadku zdarzeń losowych zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, wskazanych w ofercie Wykonawcy, pod warunkiem, że będą posiadały uprawnienia i spełniały wymogi określone na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 4)możliwość zmiany, na skutek ustawowej zmiany stawki podatku VAT, pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy, po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. nr 11 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia stanowi Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Priorytetu III, Środowisko Przyrodnicze, Działania 3.4 Gospodarka wodno-ściekowa, Schematu 2 Budowa, rozbudowa, przebudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków komunalnych WRPO na lata 2007 - 2013, zgodnie z umową nr UDA-RPWP.03.04.02-30-006/12-00 z 16 września 2013 r.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie