Numer ogłoszenia: 126080 - 2013; data zamieszczenia: 29.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sompolno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa parku rekreacyjnego z placem zabaw oraz rewitalizacja zabytkowego XIX -wiecznego parku w Mąkolnie jako II etap projektu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Budowę parku rekreacyjnego z placem zabaw i alejkami spacerowymi w następującym zakresie: -ogrodzony plac zabaw z urządzeniami dla dzieci młodszych i starszych-montaż na stopach fundamentowych paneli ogrodzeniowych kratowych na dł. 105 m oraz 2 szt. furtek, wykonanie trawników na pow. 520 m2, montaż urządzeń, zgodnie z załączonymi rysunkami i prospektami- 2 kpl huśtawek, 2 kpl zestawów zabawowych, 2 piaskownice, karuzela, samochód drewniany, 4 ławki drewniane i 2 kosze drewniane z wkładką, -teren urządzeń sportowych w okresie letnim (rzutnia kulą, skocznia w dal i wzwyż o nawierzchni żwirowej), a lodowisko w okresie zimowym-roboty przygotowawcze: wykopy spycharkami-2690 m3, ręczne formowanie nasypów z zagęszczeniem-415,5 m3, mechaniczne plantowanie terenu-1035 m3, podbudowa z tłucznia i odpowiednio piasku o gr. 5-10 cm- ok. 489 m2, nawierzchnia żwirowa o gr. 10-12 cm- ok. 489 m2, obrzeże betonowe- ok. 162 m oraz dostawa i montaż wyposażenia poszczególnych obiektów, -boisko do piłki plażowej-podkład z pospółki 154 m3 oraz wyposażenie boiska, -alejki spacerowe i chodniki o nawierzchni żwirowej-koryta na całej szerokości chodników, podbudowa z tłucznia o gr. 5 cm oraz nawierzchnia żwirowa o gr. 10 cm na pow. 2639,60 m2, wywóz ziemi- ok. 396 m3, montaż obrzeży betonowych-ok. 1523 m, montaż ławek-7 szt. i koszy- kpl 3, wykonanie schodów terenowych z poręczami ochronnymi na utwardzonym placu, -tereny zieleni niskiej i wysokiej oraz trawniki-wykonanie trawnika na pow. 3719 m2, -instalacja wodociągowo- kanalizacyjna: przyłącze wodociągowe do zaworów czerpalnych z rur stalowych o dł. 83 m-włączenie w rurociąg istniejący, ustawienie studni rewizyjnej z kręgów betonowych o średnicy 1200 mm, -oświetlenie terenu parku rekreacyjnego lampami parkowymi - 3 szt. na słupach aluminiowych z oprawami i żarówkami po wykonaniu kablowego przyłącza elektroenergetycznego- 207 m kabla typu YKYżo 3x6 mm2, -wjazd utwardzony o nawierzchni żwirowej, który stanowi koszt niekwalifikowany zgodnie z ww. umową o przyznanie pomocy-warstwa odsączająca o gr. 5 cm i wierzchnia żwirowa o gr. 10 cm na pow. 840 m2 wraz z krawężnikowaniem na ławie betonowej na dł. ok. 213 m. 2.Rewitalizację zabytkowego XIX wiecznego parku w Mąkolnie w następującym zakresie: -chodniki o szerokości 1,50 m oraz polana parkowa z nawierzchni żwirowej o gr. 10 cm - 440 m2, na warstwie podbudowy z tłucznia o gr. 10 cm-344,8 m2, warstwy podsypkowe z piasku na pow. 173,20 m2, montaż obrzeży trawnikowych układanych na podkładzie betonowym- 259 m, -wyposażenie parku w drewniane ławki i kosze na śmieci- po 3 szt., -pieszo-jezdnia, która stanowi koszt niekwalifikowany zgodnie z ww. umową o przyznanie pomocy, o szerokości 3,50 m z nawierzchnią żwirową o gr. 10 cm na podbudowie z tłucznia o gr. 10 cm, na powierzchni 316 m2 z wbudowaniem obrzeży betonowych na dł. 177 m..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.21.20-3, 45.11.27.11-2, 45.11.27.23-9, 45.21.21.40-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie co najmniej dwa parki rekreacyjne lub inne tereny rekreacyjno - zielone o wartości każdego zadania nie mniejszej niż 200.000,00 zł;Powyższe Wykonawca musi wykazać w formie załączonego do oferty wykazu robót wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności w specjalności drogowej - osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy, i oświadczy, że osoby ta posiadaja stosowne uprawnienia oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego.Powyższe musi wykazać w załączonym do oferty wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez roboty najważniejsze wskazane w wykazie robót Zamawiający rozumie wybudowanie co najmniej dwóch parków rekreacyjnych lub innych terenów rekreacyjno - zielonych o wartości każdego zadania nie mniejszej niż 200.000,00 zł; Jednocześnie Wykonawca załącza dowody określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, np. poświadczenia lub referencje;;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)wypełniony formularz oferty - wg załącznika nr 1 do SIWZ, 2)wypełnioną tabelę elementów scalonych - opracowaną wg wzoru tabeli elementów scalonych zawartą w przedmiarze robót - załącznik nr 3 do SIWZ, 4)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik, 5) zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeśli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu (art.22 ust.1 ustawy Pzp), będzie korzystał z takich zasobów. W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu Wykonawca w sposób jednoznaczny musi wykazać faktyczny udział tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia (udokumentować zakres i okres udziału innego podmiotu).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) W zakresie przedłużenia terminu wykonania umowy ze względu na: a)wystąpienie tzw. siły wyższej - nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, niezależne od woli stron, np. pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, b)wystąpienie nietypowych niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających dochowanie terminu umownego, c)wstrzymanie prac objętych umową przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, d)konieczność usunięcia ewentualnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, e)wystąpienie zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, f)wystąpienie innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca. Ewentualne przedłużenie terminu umownego może nastąpić o czas trwania przesłanek powodujących zmianę i winno zostać poprzedzone udokumentowaniem ich wystąpienia w sposób nie budzący zastrzeżeń. 2) W zakresie zmian sposobu wykonania robót budowlanych, których zasadność potwierdzają wszyscy uczestnicy procesu budowlanego i są one korzystne dla Zamawiającego, a wynikają: a)z możliwości zastosowania nowszych technologii wykonania robót budowlanych lub materiałów o wyższych parametrach niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, b)z okoliczności uzasadnionych jedynie prawidłową realizacją przedmiotu umowy lub zapewnieniem optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, bądź też obniżeniem kosztów inwestycji, przy czym w tym ostatnim przypadku wynagrodzenie umowne również ulegnie stosownemu obniżeniu o wartość umniejszenia kosztów

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. nr 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. nr 11 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia stanowi II etap operacji współfinansowanej ze środków UE - z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, działanie Odnowa i rozwój wsi, zgodnie z umową o przyznanie pomocy nr 00288-6922-UM1500186/10 z 15 lutego 2011 r..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie