Sompolno: Przebudowa budynków gminnych w miejscowościach Lubstów i Wierzbie z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne wraz z budową placów zabaw i przebudową boiska sportowego w Lubstowie, na terenie gminy Sompolno
Numer ogłoszenia: 238474 - 2010; data zamieszczenia: 05.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.sompolno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynków gminnych w miejscowościach Lubstów i Wierzbie z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne wraz z budową placów zabaw i przebudową boiska sportowego w Lubstowie, na terenie gminy Sompolno.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa budynków gminnych w miejscowościach Lubstów i Wierzbie z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne wraz z budową placów zabaw i przebudową boiska sportowego w Lubstowie, na terenie gminy Sompolno. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa zadania inwestycyjne i dlatego też Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych zgodnie z następującymi częściami przedmiotu zamówienia: CZĘŚĆ I - Przebudowa budynku gminnego z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne oraz przebudowa boiska sportowego z budową placu zabaw w miejscowości Lubstów. Przedmiot zamówienia obejmuje: a)prace remontowo - budowlane dotyczące budynku: -roboty wewnątrz pomieszczeń: odbicie tynków ścian-66,21 m2, zmycie i zeskrobanie farby- ok. 855 m2 oraz rozbiórka płytek ceramicznych posadzkowych-ok. 270 m2; wykonanie ścianek działowych-ok. 55 m2, tynki na ścianach nowych i uzupełnienie tynków-ok. 185 m2; malowanie po uprzednim wykonaniu gładzi gipsowych na ścianach i sufitach na pow. ok. 836 m2; licowanie ścian płytkami ceramicznymi- ok. 93 m2; wykonanie posadzek cementowych z położeniem płytek-ok. 267 m2, wymiana drzwi wewnętrznych kompletnych - 9 szt.; -roboty zewnętrzne: wymiana pokrycia dachu na pokrycie z blachy dachówkowej o pow. ok. 168 m2 po uprzednim wykonaniu docieplenia i pokryciu papą termozgrzewalną na pow. 156 m2 z wykonaniem obróbki blacharskiej; docieplenie ścian zewnętrznych płytami styropianowymi gr. 10 cm na pow. ok. 292 m2, malowanie dwukrotne ścian otynkowanych barankiem farbą silikatową na pow. ok. 390 m2, wykonanie opaski wokół budynku wraz z kanalizacją deszczową-ok. 100 m rur PCV i 5 szt. studni rewizyjnych; -remont części budynku użytkowanej przez OSP: malowanie ścian i sufitów po uprzednim przygotowaniu podłoża- ok. 44 m2; montaż drzwi-1 szt. i bramy garażowej podnoszonej mechanicznej; wymiana pokrycia i docieplenie dachu na pow. ok. 46 m2, docieplenie ścian zewnętrznych płytami styropianowymi gr. 10 cm na pow. ok. 41 m2. Uwaga: rozdział robót związanych z przebudową budynku został wprowadzony na potrzeby rozliczenia się Zamawiającego przed dysponentem środków UE, ponieważ koszty remontu części budynku użytkowanej przez OSP stanowią koszty niekwalifikowane. b)przebudowa boiska sportowego i budowa placu zabaw dla dzieci: -wykonanie nawierzchni trawiastej po uprzednim wyprofilowaniu i przygotowaniu podłoża na boisku i terenie przyległym na pow. ok. 2460 m2; -wyposażenie boiska: komplet bramek aluminiowe do piłki nożnej o wym. 5 x 2 na tulejach z siatką, piłko chwyty- 2 szt. na fundamentach, metalowe z siatką o wysokości 6 m i długości 15 m, malowane lakierem poliestrowym; -ogrodzenie z elementów panelowych płaskich o długości 190 m i wysokości 1,5 m - 2 m z montażem 2 szt. furtek; -wyposażenie placu zabaw: huśtawka pojedyncza i podwójna, zestaw zabawowy i karuzela dla dzieci młodszych, piaskownica, ławka drewniana z oparciem. Wygląd urządzeń przedstawiają rysunki- nr 5.1 do 5.6 CZĘŚĆ II - Przebudowa budynku z przeznaczeniem na świetlicę wiejską z budową placu zabaw w miejscowości Wierzbie (etap I projektu budowlanego). Przedmiot zamówienia obejmuje: a)prace remontowo - budowlane dotyczące budynku: -roboty wewnętrzne: rozbiórkowe- posadzki i ściany wraz z wywiezieniem gruzu-ok. 38 m3, wykonanie ścian wewnętrznych- ok. 113 m2, wymurowanie kominów- ok. 4 m3, zamurowanie otworów ściennych- ok. 4 m3, odsadzenie belek stalowych- ok. 40 m, montaż stolarki okiennej z PVC- ok. 28 m2, montaż drzwi aluminiowych - 2 szt. i drewnianych wewnętrznych- 9 szt., wykonanie tynków-ok. 339 m2; malowanie po uprzednim wykonaniu gładzi gipsowych na ścianach i sufitach na pow. ok. 406 m2; montaż sufitu podwieszanego na pow. ok.117 z dociepleniem z wełny mineralnej, licowanie ścian płytkami ceramicznymi- ok. 67 m2; wykonanie posadzek cementowych z przygotowaniem podłoża z położeniem płytek na pow.-ok. 169 m2; -elewacje: malowanie dwukrotne ścian po dociepleniu płytami styropianowymi gr. 10-12 cm na pow. ok. 157 m2 z wyprawą cienkościenną; -instalacje wewnętrzne: wodna- montaż 52 m rur stalowych i 54 m rur PE, baterie- 4 szt. z podgrzewaczami- 3 szt.; sanitarna: montaż rur PCV- ok.52 m, umywalki pojedyncze- 3 kpl i zlewozmywak; wentylacja: grawitacyjna-5szt.wywietrzaków dachowych i 1 szt. wentylatora wyciągowego elektrycznego; elektryczna: instalacja z przewodów płaskich z żyłami miedzianymi-ok. 437 m, montaż rozdzielnicy głównej, grzejniki konwekcyjne - kompaktowe - 7 szt., ogrzewacze akumulacyjne- 5 szt., oprawy oświetleniowe- 26 szt.; instalacja odgromowa budynku; -remont części budynku (magazyn): zamurowanie otworu- ok. 8m3, montaż wrót stalowych ocieplonych-1 kpl., malowanie dwukrotne ścian zewnętrznych po uprzednim ociepleniu i przygotowaniu podłoża- ok. 181 m2; Uwaga: rozdział robót związanych z przebudową budynku został wprowadzony na potrzeby rozliczenia się Zamawiającego przed dysponentem środków UE, ponieważ koszty remontu części magazynowej stanowią koszty niekwalifikowane. b)budowa placu zabaw dla dzieci: -ogrodzenie z elementów panelowych kratowych o wym. 2,5 m x 1,5 m- 73 m z montażem 1 szt. furtki; -założenie trawnika na pow. 301 m2 -wyposażenie placu zabaw: huśtawka pojedyncza i podwójna, samochód drewniany, karuzela dla dzieci młodszych, piaskownica, ławka drewniana z oparciem. Wygląd urządzeń przedstawiają rysunki- nr 5.1 do 5.6 (za wyjątkiem rys. 5.3) zawarte w projekcie wykonawczym obiektu w Lubstowie. Wykonanie innych prac przewidzianych w SIWZ oraz dokumentach do niej załączonych: w projektach wykonawczych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, wzorze umowy, np. zapewnienie obsługi geodezyjnej, wykonanie wszelkich badań i prób, przywrócenie terenu i nawierzchni przyległych do budowanych obiektów do stanu poprzedniego. Do realizacji zamówienia Wykonawca nie może użyć wyrobów budowlanych o gorszych parametrach technicznych i jakościowych niż te wskazane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i przedmiarach robót. Nazwy, symbole handlowe i dane techniczne zostały podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia elementów, urządzeń, materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Wymagany okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego, chyba, że udzielona przez dostawców materiałów gwarancja przewiduje dłuższy okres.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.56.27.00-8, 45.21.22.21-2, 45.11.12.91-4, 45.34.20.00-6, 37.53.52.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże , że wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres wprowadzenia działalności jest którszy-w tym okresie: a) w przypadku składania oferty na całośc zamówienia tj. dla części I i II razem: - co najmniej dwa zamówienia obejmujące budowę, przebudowę lub remont budynków użyteczności publicznej o wartości łącznej tych dwóch zamówień nie mniejszej niż 600 000,00 zł (brutto),- co najmniej jedno zamówienie obejmujące budowę lub przebudowę boiska sportowego o nawierzchni trawiastej b)w przypadku składania oferty na Część I: -co najmniej jedno zamówienie obejmujące budowę, przebudowę lub remont budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 zł (brutto), -co najmniej jedno zamówienie obejmujące budowę lub przebudowę boiska sportowego o nawierzchni trawiastej; c)w przypadku składania oferty na Część II: -co najmniej jedno zamówienie obejmujące budowę, przebudowę lub remont budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 350.000,00 zł (brutto). Powyższe Wykonawca musi wykazać w formie załączonego do oferty wykazu robót, potwierdzonego referencjami lub odpowiednimi dokumentami uprzednich odbiorców. Zgodnie z Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. Dz.U. Nr 75, poz. 690 ze zm.) za budynek użyteczności publicznej należy uważać budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu....

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W przypadku składania oferty na całość zamówienia tj. dla części I i II razem lub dla części I lub dla części II warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże w załączonym wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, że dysponuje przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.wypełniony formularz oferty - wg załącznika nr 4 a, 4 b lub 4 c w zależności od tego na które części zamówienia Wykonawca składa ofertę, 2.kosztorysy ofertowe wraz z tabelami elementów scalonych - opracowane na podstawie załączonych przedmiarów robót - załącznik nr 2, adekwatnie do części zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę, 3.oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców, o których mowa w pkt V niniejszej SIWZ, wg podanych tam załączników, 4.pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik,

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony dopuszczają wprowadzenie uzasadnionych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1)gdy istnieje konieczność przedłużenia terminu wykonania umowy ze względu na: a)wystąpienie tzw. siły wyższej, np. pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, b)wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających dochowanie terminu umownego - na czas trwania tych warunków. Wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone wpisem do dziennika budowy, zaaprobowanym przez inspektora nadzoru inwestorskiego, c)wstrzymanie prac objętych umową przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - na czas wstrzymania prac, d)konieczność uzyskania, niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji, dokumentacji, uzgodnień, pozwoleń, danych od osób trzecich lub właściwych organów - na czas uzyskania tych dokumentacji, uzgodnień lub pozwoleń, e)konieczność wykonania dodatkowych robót, niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji, niezbędnych do dalszego prowadzenia inwestycji podstawowej - na czas wykonania tych robót, f)wystąpienie innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada Wykonawca; 2)zmian zakresu lub sposobu wykonania robót budowlanych wynikających: a)z korzystnych dla Zamawiającego zmian wprowadzonych przez uczestników procesu budowlanego, w szczególności wynikających z możliwości zastosowania nowszych technologii wykonania robót budowlanych lub materiałów o wyższych parametrach niż określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dopuszcza się zmiany, które mogą być uzasadnione jedynie prawidłową realizacją przedmiotu umowy lub zapewnieniem optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót bądź też obniżeniem kosztów inwestycji, przy czym w tym ostatnim przypadku wynagrodzenie określone w § 9 niniejszej umowy również ulegnie stosownemu obniżeniu o wartość umniejszenia kosztów, b)z zaistnienia okoliczności na skutek zachowania osób trzecich, powodujących, że wykonanie umowy zgodnie z dokumentacją projektową nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć z chwilą zawarcia umowy, c)ze zmian w przepisach prawa wprowadzonych po podpisaniu niniejszej umowy; 3)zmiany podwykonawcy (jeśli był zgłoszony w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym); 4)zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że będą posiadały uprawnienia i spełniały wymogi co do doświadczenia określone na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiany treści umowy dopuszczone w pkt. 2) nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia określonego w § 9 niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie ul. 11 Listopada 15 62-610 Sompolno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2010 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, w Urzędzie Miejskim w Sompolnie przy ul. 11 Listopada 15, w pokoju nr 11 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gmina ubiega się o dofinansowanie zadań w ramach projektu pn. Przebudowa budynków gminnych w miejscowościach Lubstów i Wierzbie z przeznaczeniem na cele społeczno-kulturalne wraz z budowa placów zabaw i przebudową boiska sportowego w Lubstowie zgłoszonego do PROW na lata 2007-13, działanie 4.1/413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla operacji które odpowiadaja warunkom przyznania pomocy w ramach działania Odnowa i rozwój wsi..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie