Sompolno: budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje Boisko- Orlik 2012 przy ul. Kaliskiej w Sompolnie
Numer ogłoszenia: 103970 - 2010; data zamieszczenia: 13.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

WYJAŚNIENIA I ZMIANY SIWZ
>>>>>Kliknij aby przeczytać treść<<<<<

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sompolno , ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, woj. wielkopolskie, tel. 063 2714054, faks 063 2714057.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje Boisko- Orlik 2012 przy ul. Kaliskiej w Sompolnie.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Budowę boiska do piłki nożnej o wymiarach 30,0m x 62,0m o powierzchni 1860m2 (pole gry 26,0m x 56,0m)-podbudowa przepuszczalna,-nawierzchnia do piłki nożnej - sztuczna trawa. Nawierzchnia syntetyczna typu sztuczna trawa o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 1 do SIWZ). Wysokość włókna min. 60 mm na podbudowie z kruszywa (wypełnienie trawy zgodnie z badaniem specjalistycznego laboratorium np. Labosport).Typ włókna: monofil, skład chemiczny włókna-polietylen,ciężar włókna: min. 11.000 Dtex,gęstość trawy: min. 97.000 włókien /m2.Montaż obrzeży betonowych na ławie betonowej oddzielające sąsiednie elementy terenu od płyty boiska. Wszystkie elementy zgodne z właściwościami określonymi w dokumentacji technicznej. Montaż wyposażenia: bramki aluminiowe mocowane w tulejach-2 sztuki i siatki do bramek-2 sztuki; 2.Budowę boiska wielofunkcyjnego o wymiarach:30,0m x 50,0m o powierzchni 1500m2 (pole gry 20,0m x 40,0m), podbudowa nieprzepuszczalna betonowa z drenażem liniowym. Wszystkie elementy zgodne z właściwościami określonymi w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ).Nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego poliuretanowa o właściwościach i technologii układania określonych w dokumentacji projektowej (załącznik nr 2 do SIWZ) i SST (załącznik nr 3 do SIWZ): Technologia typu NATRYSK - na nieprzepuszczalnej podbudowie betonowej warstwa ET nie jest wymagana. Następnie instaluje się warstwę gr. 10-11 mm z granulatu SBR, następnie warstwę natrysku (mieszanka granulatu EPDM zmieszana z PU) o grubości 2-3mm. Montaż wyposażenia do piłki koszykowej: - obręcz do koszykówki standard i siatka do obręczy-4 sztuki,- tablica do koszykówki epoksydowa o wym. 105 x 180cm-4 sztuki,-mechanizm regulacji wysokości-4 sztuki;- konstrukcja do koszykówki dwusłupowa, montowana w tulejach-4 sztuki;Montaż wyposażenia do piłki siatkowej:-słupki do siatkówki, aluminiowe, wielofunkcyjne (badminton, tenis, siatkówka)-4 sztuki;-siatka do siatkówki-2 sztuki; wyposażenie do piłki ręcznej:-bramki aluminiowe mocowane w tulejach-4 sztuki,-siatki do bramek-4 sztuki; 3. Widownia - siedziska w ilości 160 szt., wykonane z tworzyw sztucznych na konstrukcji salowej wg dokumentacji projektowej, zamontowane poza ogrodzeniem boiska wielofunkcyjnego; 4.Ogrodzenie terenu; 5.Oświetlenie terenu: oświetlenie będą stanowiły projektory zamocowane na 11 masztach o wysokości min. 9 m oraz na 8 słupach oświetleniowych; 6.Chodniki: wokół boisk i powierzchnia przeznaczona pod kontener (na odpadki stałe)-kostka brukowa gr. min 6 cm, na podbudowie z piasku i podsypce cementowo-paskowej, zamknięta obrzeżem betonowym; 7.Ciąg pieszo-jezdny i parking.Wjazd na teren boisk, placyk gospodarczy i parking- kostka brukowa gr. min 8 cm, na podbudowie z piasku i betonu, zamknięta obrzeżem betonowym. 8. Budowę budynku sanitarno-szatniowego: wykonanie budynku zaplecza boisk sportowych zgodnie z projektem wykonawczym w oparciu o technologię murowaną wraz z wszystkimi niezbędnymi przyłączami i instalacjami. Budynek przeznaczony będzie dla osób korzystających z boisk sportowych i stanowić będzie zaplecze socjalno-sanitarne wraz z pomieszczeniem trenera i magazynem sprzętu. Budynek o kubaturze 272,76 m3, o pow. zabudowy 92,46 m2 oraz o pow. użytkowej 58,1 m2. Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: Nr 1-Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,Nr 2-Dokumentacja projektowa,Nr 3-Przedmiary robót. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do zapewnienia obsługi geodezyjnej, wykonania wszelkich badań i prób, przywrócenia terenu i nawierzchni przyległych do obiektu do stanu poprzedniego. Jednocześnie Wykonawca na własny koszt musi wykonać następujące dokumenty tj.: świadectwo charakterystyki energetycznej dla budynku szatniowo - sanitarnego, badanie wody, wszystkie pomiary elektryczne, inwentaryzację powykonawczą w 2 egz. oraz inne niezbędne dokumenty do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. Zamawiający wymaga udzielenia okresu gwarancji na wykonane elementy przedmiotu zamówienia na okresy nie krótsze niż: a) 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane (materiały i robociznę) od dnia ich odebrania przez Zamawiającego i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego, b) 60 miesięcy na nawierzchnie syntetyczne oraz granulat użyty do wypełnienia nawierzchni ze sztucznej trawy.

    II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

    • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
    • Zamawiający przewiduje udzielenie, zgodnie z zapisem w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamówień uzupełniających polegających na wykonaniu bieżni wokół kompleksu boisk sportowych oraz usunięciu pni i konarów z terenu przyległego do boisk wraz z jego niwelacją.

    II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21-1.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WADIUM

    Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ww.ustawy

    III.2) ZALICZKI

    • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

    • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, roboty budowlane o charakterze zbliżonym do zadań objętych przedmiotem zamówienia, a polegające na:-budowie co najmniej dwóch boisk piłkarskich z nawierzchnią z trawy syntetycznej,-budowie co najmniej dwóch boisk sportowych z nawierzchnią poliuretanową,-budowie lub przebudowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 PLN;

    • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej po jednej osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:a.konstrukcyjno-budowlanej,b.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych,gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych,c.instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;

    • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN.

    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

    • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

      • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
      • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
      • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
      • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
      • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

      Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

      III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

      • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

    W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

    • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
    • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich
    • inne dokumenty

      Dokumenty, oprócz ww. dotyczące: 1. nawierzchni poliuretanowej: -karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta. -atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni. -autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla Wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię. 2.nawierzchni z trawy syntetycznej: -karta techniczna oferowanej nawierzchni, potwierdzona przez jej producenta. -atest PZH lub równoważny dla oferowanej nawierzchni i wypełnienia. -autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawiona dla Wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię.

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    1.Wypełniony formularz oferty - wg wzoru na załączniku nr 4 do SIWZ, 2.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik.

    III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w następujących przypadkach:a)zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy,b)zmian w zakresie parametrów techniczno - eksploatacyjnych boiska, warunków gwarancji, o ile są one dla Zamawiającego korzystne (nie gorsze od zawartych w ofercie Wykonawcy) i obiektywnie uzasadnione

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sompolno.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego:Urząd Miejski w Sompolnie, ul. 11 Listopada 15, 62-610 Sompolno, pok. nr 11 (sekretariat).

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający ubiega się o współfinansowanie zadania w ramach programu Moje boisko - Orlik 2012.

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie